?>
سیستم vrf      اسپری ویگا اصل      داروخانه مگنیفر      خرید      تخفیف دندانپزشکی      بیمه دندان پزشکی      blockchain platform      HP License      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      روغن صنعتی      خرید ویلا شمال      طراحی فروشگاه آنلاین      تعمیر هشبرد ماینر      دانلود فیلم      لایسنس سیسکو      پنل اینستاگرام      خرید ارز فلوکی      خرید بیت کوین      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      طراحی محوطه ساختمان      ویلا در تهراندشت      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      Token      فروشگاه اینترنتی      neuralink      -      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      شیشه بالکن      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
چطور يك كمپين بازاريابي موثر را طراحي و راه‌اندازي كنيم؟ ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 35
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 5766
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

برنامهٔ كمپين بازاريابي، برنامهٔ ارتباطي كوتاه-مدت‌تر و يكپارچه‌شده‌اي است كه براي استفاده از رسانه‌هاي ديجيتال، به‌منظور دست‌يابي به مشتري‌هاي راغب جديد و افزايش فروش پياده‌سازي مي‌شود. هدف اصلي آن درگير شدن مخاطبان و معمولا متمركز بر بازاريابي محتواست.

هدف برنامهٔ كمپين بازاريابي شناسايي آن دسته از فعاليت‌ها و كانال‌هاي ارتباطي بازاريابي مربوط‌به‌هم و يكپارچه‌شده‌اي است كه مي‌توان از آن‌ها به منظور دست‌يابي به اهداف كمپين و تأثيرگذاري بر روي مشتري‌ها استفاده كرد. در برنامهٔ كمپيني كه از كارايي كافي برخوردار باشد، بايد مفهومي كلي براي كمپين تعريف شده باشد كه بر اساس آن، كانال‌هاي ارتباطي رسانه‌هاي ديجيتال و ابزارهاي ارتباطي ديگر، چه به‌صورت آنلاين و چه به‌صورت آفلاين، مورد استفاده قرار بگيرند. اين مفهوم بايد قابليت اشتراك‌گذاري داشته باشد و باعث درگير شدن مشتري بشود.

چه زماني بايد از برنامهٔ كمپين بازاريابي استفاده كرد؟
برنامهٔ كمپين بازاريابي بايد براي به حداكثر رساندن دسترسي به كمپين‌هاي اينترنتي و پيدا كردن مشتري‌هاي جديد مورد استفاده قرار بگيرد. سازمان‌هاي بزرگ‌تر از كمپين‌هاي حفظ مشتري استفاده مي‌كنند. از اين نوع كمپين ها مي توان به حفظ مشتري ديجي كالا اشاره كرد. پيش از آنكه كار طراحي و به‌راه‌اندازي كمپين آغاز شود، بايد هدف آن مشخص شده باشد. ازجمله مهمترين اهدافي كه در كمپين‌ها دنبال مي‌شود مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- معرفي بهتر و بيشتر برند و افزايش محبوبيت آن در ميان مخاطبان؛
2- معرفي محصول جديد؛
3- ارائهٔ محتوا به‌منظور شروع فعاليت‌هاي بازاريابي محتواي مرتبط با افزايش مشتري‌هاي راغب؛
4- افزايش فروش محصولات حال حاضر شركت‌ها؛
5- كمپين‌هاي تبليغاتي‌اي كه هدف از آن‌ها افزايش فروش، با پيشنهاد تخفيف‌هاي فصلي است.
تنها پس از تعريف كردن هدف كمپين است كه چگونگي استفاده از برنامه مشخص مي‌شود و نيز اين مسئله كه كدام كانال‌هاي ارتباطي بازاريابي براي محقق كردن هدف مؤثرتر خواهند بود.

مراحل طراحي كمپين بازاريابي

برنامهٔ كمپين به شش حوزهٔ مختلف ارتباط پيدا مي‌كند كه در ادامه خلاصه‌اطلاعاتي دربارهٔ هريك عنوان خواهد شد.

مراحل طراحي كمپين بازاريابي و مسائل كليدي‌اي كه بايد به هنگام برنامه‌ريزي مد نظر قرار داد عبارت‌اند از:

۱. اهداف كمپين و پيگيري روند دست‌يابي به اهداف: هدف از راه‌اندازي كمپين دست‌يابي به چه چيزي است و در صورت دست‌يابي به آن، چگونه متوجه خواهيم شد؟ رعايت اين اصل بسيار مهم است همانطور كه جام نيوز با رعايت اين اصل توانست كمپين قدرتمندي بسازد و موفقيت را درو كند.

۲. هدف‌گذاري كمپين: مي‌خواهيم به چه كساني دسترسي پيدا كنيم؟

۳. پيشنهادها و پيام‌هاي كليدي كمپين: جايگاه شركت، محصولات و خدمات خود را چگونه مشخص خواهيم كرد؟ كدام دسته از پيشنهادهاي كمپين يا محصولات باعث افزايش درگير كردن مشتريان و نرخ تبديل مخاطبان خواهد شد؟

۴. برنامهٔ مرتبط با رسانه‌هاي كمپين و بودجه: براي دسترسي به مخاطبان هدف و تأثيرگذاري بر آن‌ها از كدام كانال‌هاي ارتباطي رسانه‌ها استفاده خواهيم كرد؟ ترتيب فعاليت‌هاي مرتبط با رسانه‌ها به چه صورت خواهد بود و براي يكپارچه‌سازي آن‌ها چه برنامه‌اي داريم؟

۵. توليد دارايي كمپين: مديريت دارايي‌ها به‌منظور شكل‌دهي به كمپين.

۶. واردن كردن كمپين به مرحلهٔ اجرايي: پيش از شروع‌به‌كار كمپين، چه مسائلي بايد مورد بررسي قرار بگيرند؛ پس از آن كدام مسائل به اصلاح يا تنظيم نياز خواهند داشت؟

معمولا هر نوع سايتي نيازمند نوع كمپين مختتص به خود است  و در طراحي سايت فروشگاهي اختصاصي و براي طراحي كمپين بازاريابي، در طول هر يك از شش مرحلهٔ ياد شده، بايد براي موارد زير تعريفي ارائه داد:

1- مشخصات مشتري‌ها و اشخاصي كه با هدف كمپين مرتبط هستند؛
2- ارزش پيشنهادي محصول يا خدمات؛
3- پيشنهاد اصلي كه همان فراخوان براي اقدام (CTA) است؛
4- كانال‌هاي تبليغاتي‌اي كه به منظور افزايش آگاهي و تشويق مشتري‌ها به خريد مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛
5- چگونگي لحاظ كردن پيشنهاد ارائه شده در كمپين در صفحات فرود و ديگر قسمت‌هايي كه در معرض ديد مشتري‌ها قرار مي‌گيرد؛
6- جدول زماني و برنامهٔ چگونگي پيشبرد فعاليت‌ها؛
7- سازوكار چگونگي برقراري ارتباط بيشتر با مشتري‌هاي راغب (از طريق ارسال پيشنهادها)؛
8- چگونگي ارزيابي و ارسال گزارش در مورد نتايج.

اهداف (Objectives)

بايد مشخص كنيم كه به كجا مي‌خواهيم برسيم.

1- آن دسته از اهداف هوشمند كمپين كه شامل تعداد مشتري‌هاي راغب و فروش بر اساس افزايش دسترسي باشند، كدام‌اند؟
2- از به‌راه‌اندازي كمپين قصد دست‌يابي به چه هدفي را داريم داشتن و  پيدا كردن هدف قوي ترين قدم شما در اين زمينه است همانطور كه دالفك در تجربيات خود مي نويسد پيدا كردن هدف مهم ترين قدم است  و اگر به آن دست پيدا كرديم، چگونه متوجه خواهيم شد؟
3- تمركزمان بر حفظ مشتري‌هاي كنوني است، يا افزايش تعداد آن‌ها يا معرفي بهتر و بيشتر برند؟
4- چه مقياس‌هاي زماني‌اي وجود دارند؟
5- به چه كساني مي‌خواهيم دسترسي پيدا كنيم؟ قصد تأثيرگذاري بر چه كساني را داريم؟
6- مشتري‌ها چه‌جور شخصيتي دارند؟
توصيه مي‌شود مدل پيش‌بيني كمپين تبديل-محوري براي كمپين خود طراحي كنيد تا از دسترسي به تعداد مخاطبان كافي اطمينان حاصل كنيد و به نتايج دلخواه دست پيدا كنيد (براي نمونه افزايش فروش و تعداد مشتري‌هاي راغب).

استراتژي (Strategy)
به اين معناست كه چگونه به هدف خود خواهيم رسيد؟ به عبارت ديگر، چگونگي دست‌يابي به اهداف در استراتژي خلاصه مي‌شود. مشخص كردن استراتژي، در مقايسه با ساير مراحل كار، به زمان نسبتا كمتري نياز دارد، اما اين مسئله به هيچ عنوان از اهميت آن كم نمي‌كند. همواره به خاطر داشته باشيد كه كمپين ها تاثير مستقيمي روي سئو سايت شما دارد و اگر به درستي طراحي شود موفقيت را براي شما به ارمغان مياورد، بخصوص كه مشخص‌كنندهٔ مسير و جهت تاكتيك‌هاي مورد استفاده نيز هست. با مشخص كردن استراتژي براي سؤالاتي جواب پيدا مي‌كنيم كه برخي از آن‌ها را در ادامه مي‌توانيد مشاهده كنيد:

پيام‌ها و پيشنهادهاي كمپين ما چه هستند؟
كدام كمپين يا پيشنهاد ارائه‌شده دربارهٔ محصول توانايي درگير كردن مخاطبان و تبديل آن‌ها در جهت اهداف از پيش تعيين‌شده را دارد؟
چگونه با استفاده از بازاريابي محتوا با مخاطبان خود ارتباط برقرار مي‌كنيم و آن‌ها را متقاعد مي‌كنيم؟
جايگاه شركت، محصولات و خدمات خود را چگونه مشخص مي‌كنيم؟

تاكتيك‌ها (Tactics)
تاكتيك‌ها در واقع جزئيات استراتژي هستند. به هنگام برنامه‌ريزي براي كمپين، اين مسئله بايد دقيقا مشخص شود كه در چه زماني، از كدام تاكتيك‌ها بايد استفاده شود؟  در طراحي و اجرا كمپين نهايت دقت را به خرج دهيد و از تجربيات سايت هاي ديگر مثل پارس فوتبال هم استفاده كنيد. تاكتيك‌هايي كه انتخاب مي‌كنيد بايد كاملا در هماهنگي با فعاليت‌هاي مشتري باشند. ازجلمه سؤالات مرتبط با تاكتيك‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

چه برنامه‌اي براي رسانه‌ها داريم؟ بودجه‌مان چقدر است؟
براي دسترسي به مخاطبان هدف و تأثيرگذاري بر آن‌ها، از كدام كانال‌هاي ارتباطي رسانه‌ها استفاده خواهيم كرد؟
ترتيب فعاليت‌هاي مرتبط با رسانه‌ها به چه صورت خواهد بود و براي يكپارچه‌سازي آن‌ها چه برنامه‌اي داريم؟

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ ] [ ۰۸:۰۱:۰۰ ] [ امير روزي طلب ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب