?>
سیستم vrf      اسپری ویگا اصل      داروخانه مگنیفر      خرید      تخفیف دندانپزشکی      بیمه دندان پزشکی      blockchain platform      HP License      شرکت سورنا      خرید لایسنس نود 32      روغن صنعتی      خرید ویلا شمال      طراحی فروشگاه آنلاین      تعمیر هشبرد ماینر      دانلود فیلم      لایسنس سیسکو      پنل اینستاگرام      خرید ارز فلوکی      خرید بیت کوین      آموزش آنلاین      آموزش خیاطی      اس اس دی سامسونگ      طراحی محوطه ساختمان      ویلا در تهراندشت      دکتر دیلی      ثبت شرکت در دبی      Token      فروشگاه اینترنتی      neuralink      -      کسب درآمد      رپورتاژ آگهی      ساخت سردخانه      نظارت بر ساخت      سالن زیبایی      اجاره هیلتی      خرید بک لینک و رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      خرید بازدید سایت      شیشه بالکن      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بک لینک     
كليات “طراحي سايت” از طرح تا اجرا ديجيتال ماركتينگ

ديجيتال ماركتينگ
 
نويسندگان
لینک دوستان
لينكي ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 50
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 5781
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

امروزه به دليل اينكه جهان به سمت اينترنت و تكنولوژي هاي جديد رفته است،وبگاه ها از اهميت زيادي برخور دار شده اند.به همين دليل بر آن شديم تا كليات طراحي سايت و اجراي آن را براي شما عزيزان شرح دهيم.

طراحي سايت از ديروز تا به امروزتيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك سايت وب در اوت 1991، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب در تاريخ ثبت كرد. او در نخستين وب سايتش، از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.در آغاز، وب سايت ها با كُدهاي ساده HTML نوشته مي شدند، گونه اي از زبان نشانه گذاري كه ساختار ساده اي به وب گاه ها مي داد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به آدرس هاي ديگر از طريق ابرپيوند. در مقايسه با روش هاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي مي توانستند با يك مرورگر، صفحه هاي پيوند خورده را باز كنند.

با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُد نويسي اش، اَبَرمتن يا اچ تي ام ال، پيچيده تر و پرانعطاف تر شد. ابزاري مانند جدول ها كه بيشتر براي نمايش نمودارهاي داده اي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمان هاي پنهان در صفحه هاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگوهاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي وب سايت با جدول هاي پنهان در صفحه از گردونه خارج، و بجاي آن استفاده مناسب از زبان كمكي «CSS» جايگزين شد.
فناوري هاي يكپارچه سازي پايگاه داده (Database)، مانند زبان هاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهاي طراحي مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سايت ها را باز هم تغيير داده و آنرا پيشرفته تر كرده اند.
همچنين با آمدن نگاره هاي جاندار و فناوري هاي پويانمايي به صفحه ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمندي هاي تازه به سازندگان رسانه و طراح هاي وب داده شد.

طراحي سايت چه اهميتي دارد؟بسياري از افراد ، سازمانها ، شركتها در داخل كشور ضرورت داشتن يك وب سايت را درك كرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟ در دنياي امروز داشتن يك وب سايت مانند ايلنا امريست لازم و ضروري . بسياري از افراد ، سازمانها ، شركتها در داخل كشور ضرورت داشتن يك وب سايت را درك كرده اند اما آيا هر وب سايتي جوابگوي نيازهاي مخاطبانشان هست و استانداردهاي اوليه طراحي وب در آنها رعايت شده است؟ طراحي اختصاصي و در واقع ساخت و ايجاد يك وب سايت استاندارد و مطابق با نيازها مراحل بسياري را شامل مي شود كه هر يك از اين مراحل به صورت موازي از اهميت ويزه اي برخوردارند. به بيان ساده تر مراحل ايجاد و طراحي يك وب سايت به صورت حلقه هاي زنجير به يكديگر متصلند و ضعف و يا نبود يك حلقه مي تواند بر روي كيفيت يك وب سايت تاثير بسياري داشته باشد . كليه مراحل ساخت يك وب سايت بايد به صورت برنامه ريزي شده ، هدفمند و گام به گام پيش رود تا در نهايت به نتيجه اي مطلوب برسد.

قدم به قدم براي طراحي سايت

گام اول :اهداف و استراتژي وب سايت
ابتدايي ترين گام در طراحي وب سايت فروشگاهي بررسي و تعيين اهداف ، سياست و استراتژي وب سايت شما در نحوه معرفي و ارائه خدمات ، نوع و نياز مخاطبان ، امتيازات رقابتي ،نحوه ارتباط با مخاطبان و … مي باشد. بررسي و مطالعه دقيق در اين مرحله مي تواند در بازدهي و بهره وري وب سايت و تبليغات شما بسيار تعيين كننده باشد . براي تعيين اهداف و استراتژي وب سايت تان موارد زير را مدنظر قرار دهيد :
- هدف شما از داشتن وب سايت
- نوع مخاطبان شما
- نوع خدمات شما
- تحليل خواسته هاي مخاطبان شما
- فضاي رقابتي و ويژگيهاي رقابتي شما

گام دوم :محتوااين نكته را در نظر داشته باشيد كه محتوا و مطالب درون وب سايت شما مهمترين قسمت وب سايت شما را تشكيل ميدهند.با توجه به اهداف ، نوع مخاطبان و … اطلاعات موجود در وب سايت شما مانند نمناك بايد گوياي نوع فعاليت و خدمات شما باشد.ارائه اطلاعات علمي ، ساده ، گويا و همراه با استفاده از نگارش مناسب در ارتباط با نوع فعاليت و محصولات و يا خدمات شما مي تواند تمامي نيازهاي مخاطبان رابر طرف نمايد و انها را در استفاده از خدمات و يا محصولات شما متقاعد كند.
گام سوم :طبقه بندي اطلاعات ، چينش ، نوع نگارش و دسترسي وب سايتپس از مرحله انتخاب و تعيين اهداف ، استراتژي و سياست وب سايت ، نحوه در دسترس قرار دادن و ارائه اطلاعات در اولويت دوم قرار دارد.تصور كنيد كه شما ارائه دهنده خدمات خاصي هستيد و يا شايد مخاطبان شما آشنايي كامل با خدمات و يا محصولات شما ندارند؟ در اين حالت وظيفه شما ارائه توضيحات لازم و كافي و همچنين برطرف كردن ابهامات و سوالات احتمالي و متداول است. دو حالت براي ايجاد ابهام و عدم پاسخ به مخاطب وجود دارد.- وجود نداشتن و يا مبهم بودن اطلاعات.- در دسترس نبودن و عدم هدايت صحيح مخاطب براي كسب اطلاعات.اين نكته بسيار مهم است كه بدانيد اگر مخاطب ابهام و يا سوال بدون جوابي در مورد خدمات و يا محصولات شما داشته باشد ، بدنبال منابع ديگري براي پاسخ دادن به سوالات خود و رفع ابهام مي گردد و اين يعني از دست دادن مخاطب.
گام چهارم :گرافيك وب سايتيكي از مهمترين و كليدي ترين نكات در يك وب سايت گرافيك وب سايت است.با توجه به فضاي رقابتي و شلوغ دنياي وب جلب توجه مخاطب در مرحله ابتدائي قرار دارد. تصور كنيد كه قصد ديدن يك وب سايت مانند آپارات را داريد كه از نظر زمان Load شدن و يا بالا آمدن بسيار كند و از نظر نماي ظاهري نكته اي براي جلب توجه شما ندارد هر چند كه شايد مطالب بسيار مفيد و يا خدمات بسيار خوبي ارائه دهد.در اكثر موارد شما اين وب سايت را خواهيد بست و به سراغ وب سايت ديگري خواهيد رفت. با توجه به مطالعات و تجربيات ما در زمينه طراحي و توسعه وب ، بر اين اعتقاديم كه رعايت اصل " خلاقيت همراه با سادگي " مي تواند فضايي بسيار زيبا و كارآمد در وب سايت شما ايجاد كند.در اين راه انتخاب رنگها و طرح هاي مناسب با فضاي كاري شما بسيار تعيين كننده است. ذكر اين نكته بسيار مهم است كه گرافيك وب شاخه اي جدا از گرافيك چاپ است و طراحي در وب اصول و استانداردهاي مختص به خود دارد.
گام پنجم :رعايت استانداردها در طراحياستانداردها كمك مي كنند تا مطمئن شويم كه تمام افراد به اطلاعاتي كه ما تامين ميكنيم دسترسي دارند و همواره توسعه وب را سريعتر و لذت بخشترمي كند. استانداردها كمك مي كنند كه وب سايت شما در تمامي مرورگرها به صورت يكسان نمايش داده شوند ، توسعه آنها راحتتر انجام گيرد ، توسط موتورهاي جستجو دقيقتر و سريعتر رتبه بندي و تحليل شوند و ….

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۰۵:۲۱ ] [ امير روزي طلب ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By limoblog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب